DOBRO, PROJEKTY SE SMYSLEM, VIDEO

Dobré víly dávají dětem z dětských domovů to, co jim nejvíce chybí – lásku a pozornost

Organizace Dobré víly dětem působí už šestým rokem. Každý týden, celý rok, jezdí dobrovolníci do dětských domovů rozdávat radost, pomáhat s úkoly, ale i s životními trabli. Víly se stávají rádci a mentory dětí, budují si přátelství a navzájem se inspirují. Jednou z Víl je i herec a vítěz soutěže StarDance, Jan Cina. 

V novém televizním spotu vystupuje Honza, který je na první pohled smutný, a sedá si na gauč k babičce. Mísí se v něm emoce, které všichni dobře známe, třeba pocit, že ho nikdo nemá rád.  Stačí ale jenom jeden pohled a babička ví, co Honza potřebuje. Láskyplnou náruč. Protože tu potřebujeme všichni. Ale děti z dětských domovů nejvíc.

To se snaží Dobré víly dostat do povědomí veřejnosti. V ústavní péči je 8 000 dětí, každé z nich ale potřebuje individuální přístup. Proto tu Dobré víly jsou – aby se dívaly, když děti křičí „Koukej!“ a radovaly se s nimi z každého malého úspěchu. „Potkáváme se s dětmi každý týden, a tak už známe příběh každého z nich. Známe jejich záliby, radosti i trápení. Dáváme jim svůj čas, lásku a pozornost, které potřebují daleko víc než hromady hraček,“ říká Angelika Nevěřilová, zakladatelka organizace.

Zároveň se Víly snaží získat tak potřebnou finanční podporu, aby své aktivity mohly dále rozvíjet. Jen za rok 2021 začaly pravidelně navštěvovat další 4 dětské domovy a pořádají další víkendové akce, letní tábory, výlety a třeba i lyžák.

Televizní spot Dobrých víl by však nevznikl bez režisérky a producentky Maji Hamplové z Barletta productions, grafiky od reklamní agentury DDB Prague a postprodukce od studia Magiclab. Všichni se na tvorbě podíleli pro bono. „Dobré víly jsme velice rádi podpořili, věříme, že nový spot přitáhne zaslouženou pozornost k jejich činnosti,“ podotýká ředitel a trikový supervizor studia Magiclab Michal Křeček. „Vmáčknout do 20 vteřin lásku & důvěru? Nevěděla jsem, jestli je to možné a jestli to vůbec dovedu. Pořád jsem se v myšlenkách vracela k tomu, co potřebuju i teď, bez ohledu na to, jestli jsem malá nebo velká.  Ano, je to obejmutí. A tak vznikl náš maličký spot, který, doufejme, Dobrým vílám přivede nějaké nové Dobré víly. Protože objetí je víc než hračka! Děkuju moc kameramanovi Radimu Střelkovi, celému týmu a mé milované Barlettě za to, že všichni pomohli bez nároku na honorář,” dodává Maja Hamplová z Barletta productions.