Pamatujete si na článek o úspěšných eshopech za rok 2015? U eshopové tématiky jsem se rozhodla ještě chvilku zůstat a třeba nějakého váhavé střelce posunout dopředu.

Jak jsem si postupem času všimla, každý známější youtuber nebo blogger prodává svůj merch na nějakém eshopu. Většinou se tak jedná o stránku jiného eshopu, která merch prodává.

Není to tak trochu zbytečné? Jistě “zprostředkovateli” platí nemalou provizi (pokud tedy daný obchod přímo i merch nevyrábí). Proč si nezaloží vlastní eshop na vlastní doméně? Tak jsem se zeptala ve svém okolí a zjistila důvod. Prý si ve většině případů myslí, jak moc je to složité. Omyl!

Udělat si eshop se asi vyplatí…

Pročítala jsem články, ve kterých se psalo, že nejčastější vznik eshopů se datuje právě na období jara a také, že lidé na jaře nejvíce nakupují. V číslech to znamená, že českému internetu vládne 38000 eshopů a jejich celkový výnos za rok 2015 byl 81 miliard korun.

V dnešní době existuje mnoho eshopových řešení, která jsou přívětivá i pro úplné začátečníky a laiky (lajky dávejte zde).

Já sama jsem eshop chtěla, přiznám se vám. A tak jsem docela dlouho pátrala po tom, které hotové eshopové řešení je to nejlepší.

Na trhu existuje třeba Exitshop, který mě moc nenadchl. Webnode je jednoznačně pro lidi, kteří trpí estetickou slepotou a design jako takový pro ně není důležitý. Eshop na WordPressu může být velmi povedený (pokud si ho rozšíříte o WooCommerce), ale to už je trochu oříšek a pro jeho zřízení se obrňte nervy, dostatkem času a také technickými skillz. Pro úplné začátečníky mi přijde nejvhodnější Shoptet, který nabízí tvorbu eshopu pro normální lidi (což dokonce zmiňují na svém webu).

 

Na toto řešení jsem přišla přes můj oblíbený eshop Milujito.cz, který je postavený právě na tomto Shoptetu (už chápu proč se mi web líbil). Je jednoduchý a přehledný.

Shoptet blog je další věc, kterou musím zmínit. Dozvíte se na něm nejenom zkušenosti lidí, kteří řešení používají, ale hlavně důležité rady do začátku. A věřte mi, že se vám budou hodit!

Neznám jinou českou eshopovou platformu, která by takto komunikovala s lidmi a psala věci, které jsou opravdu potřeba. Srozumitelně a lidsky, žádný korporátní pindy, na který už v roce 2016 skoro nikdo není zvědavej… Mimojiné najdete na webu příručku eshopaře a slovníček pojmů, kdybyste se náhodou v eshopové hatmatilce ztratili.

To, že se eshop svou šablonou přizpůsobí jakémukoliv mobilu nebo tabletu bych nezdůrazňovala, kdyby to u ostatních řešení bylo normální. Ale to bohužel není a tím Shoptet vyhrává na plné čáře! Když si jen vzpomenu jak jsem se s responzivitou webu zlobila…

Rychlý internetový obchod, e-shop zdarma nebo pronájem e-shopu to je jen zlomek toho co dokáže Shoptet nabídnout. Doslova za pár kliknutí myší je eshop na světě. Chcete mi i teď říct, že je to složité? 🙂

A jestli ještě pořád nemáte jasno, podívejte se na www.mujprvnieshop.cz, kde najdete všechny informace které vás zajímají.